Realistické tvary, atraktívne farby, malé telíčka a veľké hlavičky. Kto by nepoznal Littlest Pet Shop? Tieto hračky poznajú aj teenageri, prípadne oni sami sa s "petšopákmi" hrali, alebo ich zbierali. Budúci rok Littlest Pet Shop oslávia 30 rokov a aj naďalej si získavajú srdcia detí, chlapcov aj dievčat, ale aj vášnivých zberateľov po celom svete.
Ako vznikli?
V roku 1992 renomovaná hračkárska spoločnosť Kenner Toys vydala nový rad hračiek „Littlest Pet Shop“. Figúrky mali realistický nádych. Každá sada mala akciu, aktivovanú magnetom alebo iným jednoduchým mechanizmom. Toto bola prvá generácia LPS maznáčikov.
Hasbro kúpilo Kenner Toys od Tonka Corporation v roku 1991, čím sa Kenner stal divíziou spoločnosti. Keď bol Kenner Toys v roku 2000 zatvorený, Hasbro prevzalo mnoho jeho franšíz a pokračovalo vo výrobe hračiek pod ich ochrannými známkami. Až 21. júla 2003 spoločnosť Hasbro požiadala o autorské práva na ochrannú známku Littlest Pet Shop, ktorá bola zaregistrovaná 14. decembra 2004.
Generácie
Littlest Pet Shop tvorí 7 generácií, ktoré sa začali vyrábať od roku 1992.
Prvá generácia (1992-1996)
Figúrky mali realistický nádych. Každá sada mala akciu, aktivovanú magnetom alebo iným jednoduchým mechanizmom. Toto bola prvá generácia LPS maznáčikov.
Druhá generácia (2005 - 2007)
Druhú generáciu Littlest Pet Shop tvorili postavičky z troch ér.
Realistická éra
Predstavená bola v roku 2005. Títo Littlest Pet Shop mali hlavičku spojenú s telíčkom priehľadnou trubičkou, ktorá im umožňovala otáčať hlavičkou. V telíčku mali taktiež zabudovaný magnet, vďaka ktorému ich bolo možné položiť aj na kovové predmety.
Symbolická éra
Ako sa rada hračiek vyvíjala, Hasbro zaviedlo výraznejšie a žiarivejšie farby. Obtlačky, ako sú vzory kvetov alebo vínnej révy, zdobili telá niektorých domácich miláčikov a franšíza sa začala zameriavať na osobnosti. Kruhové svetielka boli nahradené symbolmi, ktoré ich kategorizovali na viaceré typy osobností.
Súčasná éra
Otvory vo vnútri ich telíčok nahradili magnety, aby sa minimalizovalo riziko udusenia. Táto generácia Littlest Pet Shop mala vyrazené (tzv. nálepkové) očí namiesto maľovaných.
Tretia generácia (koniec roka 2012 - začiatok 2014)
Ich výroba bola prekrytá s výrobou Littlest Pet Shop tzv. Súčasnej éry. Týmto zvieratkám boli pridané aj mená a príbehy. Radikálnou zmenou však prešiel ich vzhľad. Mali odlišný štýl očí a ich telíčka boli oproti hlavičkám menšie a chudšie. Medzi zákazníkmi však neboli obľúbené a tak sa muselo prikročiť k dizajnovej zmene. Ďalšia séria, ktorá ich nahradila, sa volala "Bobble in Style".
Štvrtá generácia (jeseň 2014 - 2016)
Vo svetle úpadku radu hračiek Hasbro v roku 2014 sa opäť zmenili tvary. Tieto nové zvieratká prevzali určité črty domácich miláčikov z roku 2005 a mali výraznejšie tváre a pózy. Táto generácia zaviedla aj malé otvory na postavičkách, na umiestnenie Deco Bits.
Piata generácia (2017)
Krátka súprava domácich miláčikov sa najskôr zamerala na kolekciu s dúhovou tematikou a potom vyrobila štandardnejšie postavičky podobné štvrtej generácií.
Šiesta generácia (jeseň 2017 - 2020)
S blížiacou sa jeseňou 2017 dostal Littlest Pet Shop opäť novú revíziu, pričom sa úplne zmenilo logo, ako aj jeho televízna relácia s názvom Littlest Pet Shop: A World of our Own. Postavičky si zachovali brmbolcovú hlavu, dvojfarebné oči a mená, no názory na ne sa líšia v závislosti od zberateľa. Niektorým sa páčia, iní tvrdia, že stratili svoje pôvodné čaro. V roku 2020 Littlest Pet Shop vyhlásili pauzu.
Siedma generácia (2024)
Táto generácia bola predstavená v roku 2022 a uvedená do predaja začiatkom roka 2024.
Materiál
Prvé generácie Littlest Pet Shop boli vyrávané z PVC. Po tom, čo spoločnosť Hasbro zakázala jeho používanie, sa Littlest Pet Shop začali vyrábať z recyklovateľného plastikového materiálu. Na balenie sa však používajú aj PET plasty, ABS a guma.
Pre zberateľov
Sú obrovským hitom medzi zberateľmi. Niektoré staršie a limitované edície figúrok majú dnes vysokú hodnotu na trhu zberateľských predmetov.
Médiá
V roku 2012 bol spustený animovaný televízny seriál s názvom Littlest Pet Shop. Seriál sleduje príbehy dievčiny menom Blythe, ktorá dokáže hovoriť so zvieratkami v miestnom obchode s domácimi miláčikmi. Boli vydané aj hry s témou Littlest Pet Shop, no na YouTube boli značne spopularizované deťmi a teenagermi, ktorí vytvorili svoje príbehy a vytvorili veľkú komunitu.